Általános szerződési feltételek
Általános Szerződési Feltételek
1. Bevezetés
Az alábbi részletezett Általános Vásárlási Feltételek (a továbbiakban Általános Feltételek) kizárólag az egymással kölcsönös szerződésben álló felekre vonatkozik.
Egyrészről a premiumbits.hu honlap használóira, (továbbiakban “Vevő” vagy “Ön”-ként szerepel), másrészről a Premium Bits Korlátolt Felelősségű Társaságra, mely a 2092 Budakeszi, Fő utca 246. szám alatti székhelyen, és a Budapest Környéki Törvényszék, mint Cégbíróság Cg.13-09-210-817 cégjegyzék számon lett bejegyezve; Közösségi adószám HU29045990 (a továbbiakban “Premium Bits Webáruház” szerepel).
Kizárólag az itt említett általános feltételek érvényesek és minden más feltétel helyébe lépnek, kivéve kivételes előzetesen bejelentett, vagy írott módosítás esetén.
A Premium Bits Webáruháznak jogában áll esetenként az alábbi általános feltételeket módosítani, így minden vásárlás előtt újra el kell olvasni a premiumbits.hu honlapon (továbbiakban honlap) általános feltételeit.
Ezek a módosítások az Interneten való megjelenés pillanatától érvényesek, és nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre.
A honlapon leadott minden rendelésre a leadásának dátumán érvényben lévő Általános Vásárlási Feltételek érvényesek. Érvényesített rendelés esetén Ön az itt elolvasott feltételeket feltétel nélkül elfogadja.
A honlap használatakor Ön beleegyezik, hogy elfogadja és betartja az itt felsorolt általános feltételeket éppúgy, mint a felhasználói szabályzatot.
2. Szolgáltatások
2.1. Rendelések
Két rendelési forma áll az Ön rendelkezésére:
- interneten keresztül premiumbits.hu honlapon, éjjel-nappal a hét minden napján
- e-mailen keresztül a premiumbitshungary@gmail.com vagy info@premiumbits.hu címen
A rendelés menete:
1) regisztrációt követően rendszerünk automatikus visszaigazoló e-mailt generál, mellyel meg kell erősíteni regisztrációját
2) a sikeres regisztrációt követően, tegye kosárba a terméket
3) véglegesítse kosarát
4) a megrendelésről a rendszer AUTOMATIKUS visszaigazolást küldd Önnek a postafiókjába
Amennyiben a rendelést követően nem érkezik meg az automatikus visszaigazolás, kérjük e-mailen (premiumbitshungary@gmail.com) tájékozódjon, hogy megérkezett-e megrendelése.
5) Az automatikus visszaigazoláson felül, cégünk adott rendelési periódust követően (lásd. Szállítás menüpont) egy manuális e-mailt generál az Ön számára, melyben jelzi, mely termékek rendelhetőek, illetve hogyan módosul csomagja tartalma, valamint megadja a kiszállítás várható napját.
Kérjük, minden esetben ellenőrizze postafiókját, hogy az esetleges módosításokról tájékozódhasson! Amennyiben nem kap tőlünk visszaigazolást rendelésére vonatkozóan (eltekintve az automatikusan generált e-mailtől), szíveskedjen felvenni velünk a kapcsolatot!
6) Ha megkapta az általunk generált e-mailt, a termékeket a megadott szállítási napon a GLS futárszolgálat kiszállítja Önnek. Amennyiben a várható szállítási időben módosulás következne be, e-mailen vagy telefonon tájékoztatjuk Vásárlóinkat! A fizetés módja: utánvét, így kérjük, készüljön fel a futár érkezésére, és tartson magánál megfelelő mennyiségű készpénzt.
7) Cégünk, a várható kiszállítási nap előtti napona adja fel a csomagot, általában csütörtöki napon. A feladást követően a GLS értesítést küld Önnek a csomag várható érkezéséről. Ebben megtalálja a csomag adatait (csomagszám, etc.) Kérjük, szíveskedjen követni csomagja mozgását, ezzel segítve a futárcég munkáját.
A megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után. A le nem mondott, át nem vett, visszautasított rendeléseket leadó vásárlókat jogunkban áll korlátozni, az ügyet pedig jogi útra terelni.
2.2. Zablák bérlése
Webáruházunk lehetőséget biztosít zablák bérlésére amelynek napi díja 1.000,- Ft/nap. Minimális bérlési idő 3 nap, maximális bérlési idő 7 nap. A Zablák bérlésének díja nem tartalmazza a Vevő részére történő, majd a Vevőtől a Premium Bits Webáruház részére történő visszaszállítást amely díjak (2 x 1.950,- Ft) a Vevőt terhelik.
A zablák kibérlésével egyidejűleg a Vevő kötelezettséget vállal, hogy a bérleti időszak leteltét követően a zablát haladéktalanul visszaküldi a Premium Bits Webáruház részére. A Premium Bits Webáruház a Vevő késedelembe esése esetén jogosult díjat felszámítani.
A zabla elküldését megelőzően a Premium Bits Webáruház fényképes dokumentációt készít a zabla állapotáról. Amennyiben a Vevő kárt okoz az általa bérelt zablában, úgy a Premium Bits Webáruház jogosult 10.000,- Ft díjat felszámítani amelyet Vevő köteles megfizetni.
A Premium Bits Webáruház minden visszaérkező zablát fertőtlenít amelyet iktatószámmal ellátva dokumentál és megőriz. A Premium Bits Webáruház mindent megtesz a zablák minél teljesebb fertőtlenítése érdekében, azonban ezzel kapcsolatban felelősséget nem vállal.
A bérleti díj árát a megvásárolt zabla vételárának 40%-áig áll módunkban beszámítani (az akciós termékek esetén nem érvényesíthető; korábbi bérlés esetén nem érvényesíthető). Egy bérlet árát egy zabla vételárába áll módunkban beszámítani.
2.3. Zablák 30 napon bérlése
Webáruházunkban egyedülálló módon lehetőség van a kínálatban megtalálható bármely zabla 30 napos tesztjére a kiválasztott zabla vételárának 50%-ának megfelelő díj ellenében (plusz oda-vissza szállítási költség). Amennyiben a zabla beválik és a Vevő meg kívánja tartani, úgy köteles a vételár fennmaradó részét (csökkentve a visszaküldés összegével) a Premium Bits Kft. részére megfizetni. A 30 napos próba esetén a zabla a Premium Bits kizárólagos tulajdonát képezi, mindaddig míg a vevő a vételár fennmaradó részét ki nem egyenlíti. Amennyiben a zabla nem válik be, úgy a 30. napon Vevő köteles a zablát a Webáruház által küldött futár részére átadni.
A 30 napos próba iránti igényét jelezheti a webáruház bármely elérhetőségén.
2.4. Megvásárolt zablák, zablák visszaküldése
Webáruházunk igyekszik a legteljeskörűbb tájékoztatást adni vásárlóinak, azonban a FEI és Magyar Lovassport Szövetség Szakági szabályzatai alapján a versenyeken használható zablák tekintetében felelősséget nem vállal. Vásárlóink a vásárlás véglegesítésével, így az ÁSZF elfogadásával a fent írtakat visszavonhatatlanul és feltétlenül elfogadják. Ilyen okból zablát nem áll módunkban visszavenni.
Abban az esetben ha a megvásárolt zabla nem válik be Webáruházunk 15 napos visszaküldési lehetőséget biztosít azzal, hogy a megvásárolt zabla vételárának 50%-át beszámítja a vásárló által választott új termék vételárának 50%-áig. Webáruházunk jogosult megtagadni a zabla cseréjét abban az esetben, ha a zabla – különösen a speciális anyagból készült Beris, Trust, etc. – zablák megsérültek (el vannak repedve, meg vannak rágva, etc.).
FIGYELEM! Zabla próbát követően történt vásárlás esetén nem áll módunkban a zablát a továbbiakban vissza venni vagy cserélni (kivétel minőségi hiba esetén).
2.5. Nyergek vásárlása
Webáruházunk nyereg vásárlása esetén jogosult a vételár 50%-át előlegként bekérni a Vásárlótól. Az előlegről a Vásárló a megrendeléstől számított 3 (három) munkanapon belül díjbekérőt kap a rendelés során megadott e-mail címére. Amennyiben az előleg a Szállítási és fizetési információkban meghatározott rendelési időintervallumban nem érkezik be, úgy Webáruházunknak nem áll módjában a nyerget szállítani. Amennyiben az előleg a díjbekérő kiállításától számított 30 (harminc) naptári napon belül nem kerül kiegyenlítésére, úgy Webáruházunk jogosult a rendelést törölni.
ELUTASÍTOTT CSOMAG
Felhívjuk kedves ügyfeleink figyelmét, hogy minden az oldalon feladott megrendeléssel a megrendelő fizetési kötelezettséget vállal.
Az elutasított csomagok megrendelőit először e-mailben értesítjük arról, hogy a csomag nem került átvételre. Itt van mód arra, hogy a csomagot újraküldjük (ilyen esetben ismét szállítási költséget számítunk fel), esetleg, ha bármiféle gond, fennakadás történt, akkor azt ügyfélszolgálatunkkal megossza és megoldást találjunk rá.
Ha a Vásárló a szerződésszegést követően sem e-mailben, sem egyéb módon nem reagál, fizetési felszólítást küldünk postai úton.
Ha a postai úton történő felszólítást követően a csomag nem kerül rendezésre (átvételre), úgy átadjuk az ügyet jogász kollégánknak, aki a követelésünket kezelni fogja. A jogász díja a Vevőt terheli. Ha a fizetés nem kerül rendelésre, úgy az ügyet peres útra tereljük.
Elutasított csomag esetén a Vevő jövőben esetlegesen leadott rendelését kizárólag előre utalásos fizetés esetén áll módunkban teljesíteni.
3. Termékinformációk
A Premium Bits Webáruház mindent megtesz a termékek alapvető tulajdonságainak minél hitelesebb feltüntetése érdekében. Ennek módja a partnerek, illetve a beszállítók által adott technikai fájlok és termékleírások illetve a termékről készült fényképek, melyek publikálása a technikai korlátoknak megfelelően, és a legmegfelelőbb piaci standardok tiszteletben tartásával történik.
4. Árak
A honlapon megadott eladási árak magyar forintban vannak megadva és tartalmazzák az általános forgalmi adót, viszont szállítási költség nélkül értendőek.
A szállítási költségek a Vevőt terhelik, és a rendelés végén a számlázáskor a kiválasztott termékek kiegészítendő többlet költségeként szerepelnek.
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy vagy a Vásárló igényének nem megfelelő termékeket KIZÁRÓLAG a GLS futárszolgálattal tudjuk visszavenni, melynek díja 2.400 (azaz kettőezer-négyszáz) forint, mely díj nem visszatérítendő. Ezt a díjat cégünk elengedi, amennyiben a termék hibás, sérült vagy gyártási problémája van. Ilyen esetekkel kapcsolatban kérjük, e-mailen egyeztessen munkatársainkkal.
A Premium Bits Webáruháznak jogában áll bármelyik pillanatban módosítani az árait, akkor is, ha a termék már megrendelésre került. Ebben az esetben a webáruház köteles a Vevőt tájékoztatni az ár változásáról, a Vevőnek pedig jogában áll indoklás nélkül elállni a rendeléstől.
Tájékoztatjuk, hogy hibás, túlságosan alacsonynak tűnő ár (áron aluli összeg, esetleg nullás ár, ellentmondásos termék információk) esetén, bármi legyen is a hibás ár megjelenésének oka (informatikai probléma, emberi vagy műszaki hiba etc.) a rendelést jogunkban áll törölni, még akkor is, ha az már a rendelés feladásra került. Az ezekből fakadó kellemetlenségekért elnézésüket kérjük, és megértésüket köszönjük.
Az árváltozás jogát fenntartjuk!
5. Rendelkezésre állás
Megrendelését a termék raktáron való rendelkezésre állásának megfelelően teljesítjük. A rendelkezésre állásról a termékleírásoknál előzetesen tájékozódhat. Ha az Ön által megrendelt áru a raktárkészletünkben nem áll rendelkezésre, akkor e-mailben rendelési perióduson belül (lásd. Szállítási és fizetési információk menüpont) értesítjük és megadjuk, hogy milyen határidővel tudjuk a kiszállítást teljesíteni.
A termékek rendelkezésre állása 10-15 munkanap között változhat.
Ha több árut rendel, és közülük vannak olyan termékek, melyek ideglegesen nem állnak rendelkezésre, akkor Ön telefonos vagy e-mailes tájékoztatás után módosíthatja rendelését olyan termékre, amely hamarabb illetve azonnal rendelkezésre áll, illetve kérheti a később érkező termékek későbbi kiszállítását. Ebben az esetben a hiányzó áruval megegyező minőségű és árú, rendelkezésre álló terméket ajánlunk fel Önnek. Ha Ön nem fogadja el a felkínált árut, akkor a terméket a rendelésről töröljük.
Önnek az online vásárlókra vonatkozó jogszabály rendszer szerint, joga van elállni a rendeléstől, illetve a leszállítás után bontatlan, hiánytalan, eredeti állapotában és csomagolásában visszaküldeni azt. Amennyiben az előző feltételek bármelyike sérül, nem áll módunkban visszafizetni a termék árát. Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy kizárólag a termék árát térítjük vissza! Postai utalvány díját, futár vagy postaszolgálat díját, illetve egyéb díjakat nem.
6. Szállítás
A Honlapon vásárolt termékeket az ország egész területére kiszállítjuk. Ha termékét egy másik országba szeretné kiszállíttatni, akkor e-mail címünkön kérhet egyedi árajánlatot a szállításra. Az ilyen rendeléseket kizárólag előre utalás után tudjuk teljesíteni. A kiszállítási címben megadott ország határozza meg a rendelés országát. A Premium Bits Webáruház a csomagpontra történő szállítást kizárólag előre utalás mellett vállalja.
Termékét arra a címre szállítjuk ki, melyet rendeléskor megadott. Hibás vagy rossz cím megadása esetén (ilyen esetekben a csomag visszatér a feladóhoz) illetve át nem vétel esetén a további megrendelések csak akkor teljesíthetők, ha a Vevő rendezte a Premium Bits Webáruház ebből fakadó kárát (tehát a kiszállítás és a visszaszállítás díját). Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazokat a termékeket (amik már egyszer visszatértek hozzánk) ugyanazon településre, névre harminc napon belül nem szállítjuk ki.
A rendelés (e-mail) elküldésével Ön elfogadta Általános Vásárlási Feltételeinket.
Webáruházunkban személyes átvételre Budakeszin van mód, illetve előzetes egyeztetést követően egyes versenyek helyszínein, továbbá Budapest XIV. kerületében.
A szállítási lehetőségek díjazását megtekintheti a Szállítás menüpontban, illetve a megrendeléskor választhatja ki.
A Premium Bits Webáruház mindent megtesz annak érdekében, hogy a honlapon feltüntetett szállítási határidőket betartsa. Mindazonáltal nem tudjuk a felelősséget vállalni a szállítás során történő, a szállítási szerződésen kívül álló harmadik fél által vagy az Ön által vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által okozott késedelemnek, illetve a csomag elvesztésének következményeiért. Ha a csomag nem érkezik meg a megadott időn belül, akkor vizsgálat indul a szállítóvállalatnál a körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. Ez idő alatt semminemű visszatérítés, illetve visszaküldés nem lehetséges. A csomag kézhezvételekor ajánlatos leellenőrizni, hogy a kiszállított áru pontosan megegyezik-e a megrendelt áruval, ellenkező esetben az átvételi szelvényen kézírásával és aláírása kíséretében pontosan fel kell tüntetnie az eltéréseket. Ha a kézhez vett áru nem egyezne meg a megrendelt termékkel, akkor – az alkalmazott, érvényben lévő garanciákra vonatkozó bárminemű következmény nélkül – azt tanácsoljuk, hogy a lehető leghamarabb e-mailben jelezze nekünk.
Előfordulhat, hogy a megrendelt termék már a Premium Bits Webáruházzal szerződésben álló viszonteladóknál is kifogyott. Ebben az esetben e-mailben vagy telefonon értesítjük Önt, és Ön az alábbi lehetőségek közül választhat:
- megvárja a viszonteladó által meghatározott szállítási időt
- módosítja eredeti rendelését, és másik, hasonló terméket választ
- lemondja rendelését
A rendelés lemondása kizárólag e-mailben történhet (premiumbitshungary@gmail.com).
A termék visszaküldését csak akkor fogadjuk el, ha eredeti állapotban, megfelelő csomagolásban és a kiegészítőkkel együtt, valamint a hozzá tartozó etikettek, termékleírások, címkék kíséretében küldi vissza. Jogos visszaküldés esetében a Vevő választhat a termék megjavítása vagy kicserélése között, kivéve ha a választott opció jelentős többletköltséget vonna maga után egy másik lehetséges opcióhoz képest. Amennyiben Ön minőségi kifogással küldi vissza a terméket, kérjük minden esetben élő telefonszámot adjon meg, amin elérhetjük Önt a további egyeztetés végett.
7. Adóvisszatérítés
A Premium Bits Webáruház az ÁFÁ-t semmilyen esetben sem téríti vissza.
8. Biztonságos fizetés
A Premium Bits Webáruháznál Önnek több mód áll rendelkezésre, a megrendelt termékek kifizetésére.
- utánvétes fizetés esetén Önnek lehetősége van a csomag átvételekor kifizetni a megrendelt termékeket, a szállítási költséget és az utánvét díját. Ennek pontos feltételei és díjai felől a Szállítás menüpontban tájékozódhat.
- banki előre átutalás esetén Ön egy előzetesen kiállított, átutalásos számla alapján fizeti ki a megrendelt termékeket. Felhívjuk figyelmét, hogy kizárólag olyan termékeket tudunk számlára helyezni, amik már rendelkezésre állnak, így tehát nem fordulhat elő, hogy Ön kifizet valamit, ami nem érkezik meg. Előre utalás esetén az Ön szállítási díjai nem változnak, azok felől a Szállítás menüpontban tájékozódhat.
9. Visszavonási jog elégedetlenség esetén
A 2002. évi XXXVI Törvény értelmében tizennégy munkanap áll az Ön rendelkezésére, hogy visszaküldje azt a terméket, amely nem felelt meg elvárásainak. A csomagot a saját költségére küldheti vissza az eredeti számlát mellékelve.
A termék minden esetben előzetes egyeztetés után csak és kizárólag a GLS futárszolgálattal térhet vissza cégünkhöz. A termékért futárt küldünk, aki felveszi a csomagot, melynek gondos becsomagolásáról a Vevőnek kell gondoskodnia.
Csak az új, hiánytalan (indokolt esetben bontatlan – például tápok, táplálék kiegészítők, samponok… etc.) termékeket fogadjuk el (kiegészítők, etikettek, címkék, magyar vagy más nyelvű leírások), az eredeti csomagolásban visszaküldve. A hiányos, megrongált, károsodott vagy összepiszkolt termékeket nem vesszük vissza, ezek árát nem térítjük meg. Ismételten felhívjuk figyelmét, hogy az elállási jog a hang- és videofelvételekre, valamint a szoftverekre a felbontásukat követően nem alkalmazható.
Ehhez a visszavonási joghoz Önnek feltétel nélküli joga van, kivéve a szállítási költséget, mely Önt terheli.
Amennyiben a rendeléstől való elállás esetén a termék technikai vizsgálatára kerülne sor, a Premium Bits Webáruház megtesz mindent, hogy a lehető leggyorsabban megtörténjen a visszatérítés. Az erre vonatkozó határidő: maximum három hét. A visszatérítést minden esetben átutalással teljesítjük, a Vevő által megadott számlaszámla, a szállítási díjak levonása után, melyről a Vevő minden esetben számlát kap, melyet PDF formátumban csatolunk számára, annak számát pedig a visszautalásról szóló e-mailben feltüntetjük.
10. Visszaküldés és csere
A visszaküldési (vagy csere) igényt 14 naptári napon belül jeleznie kell ügyfélszolgálatunkon (e-mailen: premiumbitshungary@gmail.com). A 14. napot követően nem áll módunkban a terméket sem cserélni sem pedig visszavenni.
Figyelem, a visszaküldés költsége (2.500,- forint) a Vevőt terheli, kivéve ha a kiküldött termék nem egyezik meg a megrendelt termékkel, és erről korábban nem egyeztettük Önnel.
A szállítás/visszaküldés időtartama alatt a csomagokat, és a bennük lévő termékeket a GLS biztosítja, így ha a termék sérül, megrongálódik a szállítás alatt, Önnek nem keletkezik kára, mivel a GLS megtéríti azt. Ezért is fontos, hogy csomagjaink a GLS-vel jussanak vissza hozzánk.
A szerződéstől való elállás esetében ki viseli a termék visszajuttatásával összefüggő költségeket?
Forrás: Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/tavol.html)
A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.
A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
Ha a vállalkozás a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, és ezért a fogyasztó eláll a szerződéstől, ebben az esetben a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a vállalkozást terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a vállalkozás egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.
Hogyan működik a visszaküldés, mit kell tenni?
A Premium Bits Webáruház sokat ad vevői elégedettsége fenntartására. Ha Ön el kíván állni a vásárlástól, kérjük jelezze elérhetőségeink valamelyikén (e-mailben: premiumbitshungary@gmail.com, vagy Facebook oldalunkon).
Az egyeztetést követően GLS futárt küldünk a termékért. Visszaküldés esetén ennek díja 1.890 forint, melyet a termék árából jóváírunk, csere esetén az újbóli kiszállítással együtt 1.890+1.890 forint, azaz 3.780 forint. Csere esetén a szállítási díjakat az új termék átvételekor kell elrendezni (tehát a futárnak kifizetni). A szállítási díjakról minden esetben számlát állítunk ki.
A terméket minden esetben dobozba helyezve kell átadni a futárnak. A dobozra/becsomagolt termékre nem szükséges semmit írni, a futár öntapadó címkét visz magával, mely alapján visszatér hozzánk a csomag.
A csomagot a visszaérkezés után felbontjuk, és a tartalmát megvizsgáljuk. A terméknek eredeti, hiánytalan állapotban kell lennie, a fentebb leírtak szerint, ez után tudjuk az utalást elvégezni. Az utalás rendezése a törvényben meghatározott 21 naptári napon belül teljesül.
Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy azon termékek esetén amelyek természetükből adódóan sérülékenyek (gumis zablák, műanyag zablák, bőr zablák, etc.) kizárólag sérülésmentes állapotban tudjuk visszavenni és cserélni.
11. Jótállás (garancia)
A jótállást, mint sajátos jogi szakszót, a fogyasztók inkább garanciaként ismerik. A jótállás azt jelenti, hogy a kereskedő, gyártó garantálja, hogy egy bizonyos időtartamon belül a termék kifogástalanul fog működni. A jótállás tehát a szavatosságnál szigorúbb szabály, mert a hibás teljesítésből eredő jogvita esetén a gyártónak, illetve a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy hibátlan árut adott át és a hiba a fogyasztó rendeltetésellenes használata miatt keletkezett.
A fogyasztó
Jótállás esetén nem a vásárlónak kell bizonyítania, hogy vétlen a termék meghibásodásában és csak akkor mentesül ez alól a felelősség alól, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. a Vevő nem rendeltetésszerűen használta a terméket). Nagyon fontos, hogy nem magának a hibának, hanem a hiba okának kell a vásárlás előtt keletkeznie. A fogyasztó a hiba felfedezése után, a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását az eladóval, vagy a szolgáltatás nyújtójával közölni. A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003 GKM rendelet szerint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A jótállás időtartama
A jótállás legrövidebb időtartama 12 hónap, de egyes termékeknél ennél is hosszabb lehet. A jótállási határidő a Vevő részére történő átadás, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés (beszabályozás) napjával kezdődik. A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a hiba közlésének napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a vásárló a terméket a hiba miatt nem használhatta rendeltetésszerűen.
Ha a jótállás alá tartozó termék a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül meghibásodott, az üzlet köteles a fogyasztó kérésére a terméket kicserélni, ha a meghibásodás olyan mértékű, hogy akadályozza az áru rendeltetésszerű használhatóságát.
Fogyasztói jogok
- A Vevő kérheti a hiba kijavítását,
- a vételár leszállítását,
- a hibás áru kicserélését,
- valamint a munka újbóli elvégzését.
A Vevő jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti a vásárláskor kapott fizetési bizonylat egyidejű bemutatása esetén. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása, nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét (de ilyenkor is igazolnunk kell tudni a vásárlás megtörténtét, például a blokkal, számlával).
Forrás: Európai Fogyasztói Központ (EFK)
Amennyiben Önnek problémája akad a termékkel, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36 30 940 7039
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
12. Felelősség
A Premium Bits Webáruház nem vállal felelősséget a Honlapon árult termékek nem rendeltetésszerű használatából kifolyó kárért, illetve az ezekből fakadó esetleges balesetekért, sérülésekért.
Kérjük, fokozottan ügyeljenek a balesetvédelemre, és szükség esetén szakmai tanácsért forduljanak szakképzett eladóinkhoz.
13. Megjegyzés, fogyasztói vélemény
A Premium Bits Webáruház csapata ad az Ön véleményére, minden megjegyzést rögzít és nyomon követ. Amennyiben azonban a megjegyzés sérti a jogi vagy etikai előírásokat (reklám, inzultáció, rágalmazás, nem odaillő megjegyzés…), ezeket a Premium Bits Webáruház visszautasítja, törölheti vagy megváltoztathatja.
14. Személyes adatok védelme és IP tájékoztató
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A www.premiumbits.hu üzemeltetője a Premium Bits Kft. ezúton tájékoztatja a webáruház látogatóit és vásárlóit a webáruház tevékenységével kapcsolatos adatkezelésről.
Az adatkezelő adatai:
Cégnév: Premium Bits Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2092 Budakeszi, Fő utca 246
Cégjegyzékszám: 13-09-210817
Adószám: 29045990-2-13
Képviseli: Böcskei Zsuzsanna ügyvezető
E-mailcím: premiumbitshungary@gmail.com
a továbbiakban: Adatkezelő.
Az Adatkezelő fenntartja magának a jogot jelen tájékoztató megváltoztatására, az esetleges változásokról azonban jelen oldalon mindenkor megfelelően értesíti a címzetteket.
Az adatkezelés célja, köre, időtartama
Az Adatkezelő a webáruház látógatóival és vásárlóival kapcsolatban alapvetően olyan személyes adatokat kezel, amelyek szükségesek a webáruház kínálatáról, akcióiról, illetve a webáruházat működtető vállalkozás által szervezett vagy szponzorált rendezvényekről szóló tájékoztatásokhoz, valamint a webáruházon keresztül bonyolított adásvételi szerződések teljesítéséhez.
Az Adatkezelő felhívja a figyelmet arra, hogy a személyes adatok megadása az Adatkezelő részére önkéntes, de meghatározott adatok megadása hiányában, vagy az adtok pontatlansága esetén lehetséges, hogy az Adatkezelő nem lesz képes megfelelő kapcsolattartásra vagy szerződés létrehozására, ezért szükséges, hogy az Adatkezelő által kért adatokat az érintettek pontosan és hiánytalanul adják meg.
Az Adatkezelő által kezelt személyes adatok a webáruház honlapján közvetlenül regisztráló természetes személy látogatóktól, vásárlóktól, valamint a látogató vagy vásárló szervezetek kapcsolattartóitól származhatnak. A szervezet nevében történő regisztráció, vásárlás esetén a személyes adat megadásával a szervezet szavatol azért, hogy a megadott kapcsolattartó személy személyes adatai rendelkezésre bocsátásához megfelelő jogalappal rendelkezik, a kapcsolattartó személyt tájékoztatta a jelen tájékoztató tartalmáról, valamint naprakészen tartja a megadott kapcsolattartói adatokat.
Az adatkezelő által kezelt személyes adatok a következő kategóriákba tartoznak:
– személyazonosító adatok: név, lakcím/szállítási cím
– kapcsolattartási adatok: e-mailcím, telefonszám
– fizetési/számlázási adatok: bankszámlaszám, adószám
– kommunikációs adatok: e-mailek tartalma, levelek, egyéb üzleti dokumentumok.
A személyes adatokat az Adatkezelő, illetve Adatkezelő részére szolgáltatást nyújtó, az Adatkezelő által meghatározott célból és tartalommal adatfeldolgozást végző személyek/szervezetek kezelik, de csupán addig, ameddig arra a jogszabályi, illetve szerződéses kötelezettségek teljesítése, a szerződésből eredő igényérvényesítés, illetve az egyéb adatkezelési cél eléréséhez szükség van. A személyes adatok az Adatkezelő nyilvántartásaiból törlésre, vagy megfelelően anonimizálásra kerülnek, ha azokra már nincs szükség.
Az adatkezelés jogalapjai
A jelen bekezdésben az Adatkezelő meghatározza azon jogalapokat, amelyek alapján az érintett természetes személyek adatait kezeli.
Szerződés:a webáruházban vásárlók személyes adatainak kezelése olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a vásárló, mint érintett személy az egyik fél, vagy az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges (GDPR 6. cikk (1) bekezdés (b)).
Jogos érdek:a webáruházban történő vásárlással kapcsolatbana kapcsolattartási adatok kezelése az Adatkezelő azon jogos érdekén alapul, hogy az elősegítse a szerződő fél és az Adatkezelő közötti folyamatos kapcsolattartást a szerződés teljesítésének előmozdítása és figyelemmel kísérése érdekében (a GDPR 6. cikk (1) bekezdés (f) pont)).
Jogi kötelezettség teljesítése: egyes személyes adatok kezelése (elsősorban adózási, számviteli) jogszabályi kötelezettségek miatt kötelező, tovbbá az Adatkezelőhöz érkezett esetleges hatósági, bírósági megkeresés is kötelezővé tehet az Adatkezelő számára adatkezelést (GDPR 6. cikk (1) bekezdés (c) és (e) pont).
Hozzájárulás: az Adatkezelő minden esetben kifejezett hozzájárulást kér olyan kapcsolattartási adatok kezeléséhez (név, e-mailcím, …), amelyek kizárólag a marketing célú tájékoztatásokkal (hírlevelekkel, reklámokkal, promóciókkal) kapcsolatos kommunikációjához szükségesek (GDPR 6. cikk (1) bekezdés (a) pont).
Adatfeldolgozók
Az Adatkezelő gazdasági tevékenységéhez harmadik fél által nyújtott szolgáltatásokat, könyvelési, IT, banki, illetve szállítási szolgáltatásokat vesz igénybe. Az Adatkezelőnek az egyes szolgáltatókkal létrejött szerződései alapján a személyes adatok meghatározott köre a szolgáltatás jellegéből kifolyóan ezen szolgáltatók részére adatkezelés céljából átadásra kerülhet, illetve hozzáférhetővé válik.
Az Adatkezelő által igénybe vett szolgáltatások, és a szolgáltatók, akik az Adatkezelő részére nyújtott szolgáltatással kapcsolatban adatfeldolgozást végeznek:
Könyvelési szolgáltatások:
Cégnév: Duo Balance Kft
Székhely: 1115. Budapest, Mohai utca 3. fszt. 1.
Cégjegyzékszám: 01-09-932646
Adószám:11743318-2-43
IT szolgáltatások: honlapkészítés
Cégnév: Palla-Tech Kft.
Székhely: 5100, Jászberény, Kossuth L. u. 120. 2. em. 15.
Cégjegyzékszám: 16-09-011894
Adószám: 22606927-2-16
Szállítási szolgáltatások:
Cégnév: GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám: 13-09-111755
Adószám: 12369410-2-44
A személyes adatok tárolásának módja, az adatkezelés biztonsága
Az Adatkezelő számítástechnikai rendszerei és más adatmegőrzési helyei a székhelyén, illetve az adatfeldolgozóinál találhatók.
Az Adatkezelő az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, vagy az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen. Az Adatkezelő a technika mindenkori fejlettségére tekintettel olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt. Az Adatkezelő az általa működtetett adatkezelési rendszereket folyamatosan figyeli annak érdekében, hogy minden biztonsági eltérést rögzíthessen.
Adatkezeléshez kapcsolódóan az érintetteket megillető jogok
Mindazon természetes személyt, akinek személyes adatát az Adatkezelő kezeli, mint érintettet az adatkezeléssel kapcsolatban megilletik a következő jogok:
Előzetes tájékozódáshoz való jog
Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő tényekről és információkról az adatkezelés megkezdését megelőzően tájékoztatást kapjon. (GDPR 13. cikk)
Hozzáférési jog
Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz illetve meghatározott kapcsolódó információkhoz hozzáférést kapjon. (GDPR 15. cikk).
Helyesbítéshez való jog
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését (GDPR 16. cikk).
Törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha a személyes adat gyűjtésére már nincs szükség, illetve a törlésre a GDPR 17. cikk (1) bekezdés b)-f) pontjai szerint meghatározott bármely egyéb ok fennáll (GDPR 17. cikk).
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést különösen ha az adatkezelőnek már nincs szüksége az adatokra az adatkezeléshez, vagy az adatkezelés jogellenes, illetve ha a GDPR 18. cikk (1) bekezdés a)-d) pontjai szerint meghatározott bármely egyéb feltétel teljesül (GDPR 18. cikk).
A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről is (GDPR 19. cikk).
Az adathordozhatósághoz való jog
A GDPR 20. cikk szerint meghatározott feltételekkel az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik Adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az Adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta (GDPR 20. cikk).
A tiltakozáshoz való jog
Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének f) pontján (az adatkezelés az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges) alapuló kezelése ellen (GDPR 21. cikk).
Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené (GDPR 22. cikk).
Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről (GDPR 34. cikk).
A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági jogorvoslathoz való jog)
Az érintett jogosult arra, hogy panaszt tegyen egy felügyeleti hatóságnál – különösen a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállamban –, ha az érintett megítélése szerint a rá vonatkozó személyes adatok kezelése megsérti a GDPR rendelkezéseit (GDPR 77. cikk).
A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
Minden természetes és jogi személy jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra a felügyeleti hatóság rá vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével szemben, vagy ha a felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem tájékoztatja az érintettet a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről (GDPR 78. cikk).
Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
Minden érintett hatékony bírósági jogorvoslatra jogosult, ha megítélése szerint a személyes adatainak nem megfelelő kezelése következtében megsértették a GDPR szerinti jogait (GDPR 79. cikk).
GDPR
Az Adatkezelő a jelen tájékoztatóban az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletére – Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) –, a Rendelet angol nyelvű, rövidített elnevezése (GDPR) szerint hivatkozik.
A felügyeleti hatóság
A felügyeleti hatóság, amelyhez a személyes adatok megsértése esetén jogorvoslati lehetőséggel, panasszal lehet fordulni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
telefon: +36 (1) 391-1400
fax: +36 (1) 391-1410
e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Az Adatkezelő adatkezelésével kapcsolatos kérdések, észrevételek, kérelmek bejelentése az Adatkezelő részére
Az Adatkezelőnél adatvédelmi tisztviselő kijelölésére nem került sor. Az adatkezeléssel kapcsolatos kérdések, észrevételek, kérelmek közvetlenül premiumbitshungary@gmail.com e-mailcímre küldhetők meg.
IP TÁJÉKOZTATÓ
A Premium Bits Korlátolt Felelősségű Társaság, mint a www.premiumbits.hu weboldal (a továbbiakban: Weboldal) üzemeltetője (a továbbiakban: Szolgáltató) a weboldal tartalmával kapcsolatban, valamint a szerzői, illetve védjegyjogi kérdések tekintetében az alábbi tájékoztatást nyújtja.
1. A weboldal tartalma
A Weboldal tartalma a Szolgáltató által létrehozott eredeti tartalmat jelenti. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Weboldal tartalmát bármikor módosítsa vagy átdolgozza.
A Szolgáltató tőle telhetően mindent megtesz a Weboldal hibamentes működéséért, de az általa alkalmazott műszaki, biztonsági intézkedések ellenére sem tudja garantálni, hogy a Weboldalhoz való hozzáférés folyamatos, illetve hibamentes lesz.
Előfordulhat továbbá, hogy a Weboldalon a Szolgáltató által alkalmazott műszaki, biztonsági intézkedések ellenére, a Szolgáltató akaratától és közreműködésétől függetlenül harmadik személy változtatást hoz létre. Ilyen esetekre a Szolgáltató a Felhasználó előtt megjelenő megváltoztatott tartalommal kapcsolatban felelősséget nem vállal.
2. Szerzői jogok
A Weboldal tartalma, tehát a Weboldalon megjelenő képek, fotók, illusztrációk, szövegek, valamint azok elrendezése szerzői jogi védelem alatt állnak, továbbá a képek, fotók meghatározott személyek képmását e személyek hozzájárulásával tartalmazzák. A képek, fotók, illusztrációk, szövegek felhasználására kizárólag a Szolgáltató kifejezett engedélyével kerülhet sor. A Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül tilos a Weboldal tartalmának egészét vagy részeit bármilyen formában felhasználni, reprodukálni, terjeszteni, átdolgozni, vagy tárolni. Jelen rendelkezés nem vonatkozik a weboldalra link elhelyezésével történő hivatkozás esetére, illetve arra az esetre, ha a weboldal tartalma, vagy kivonata kizárólag saját, személyes használatra és időlegesen a látogató, vásárló számítógépén kerül tárolásra, vagy ilyen célból kinyomtatásra.
3. Védjegyek
A Weboldalon található TM, EUTM vagy R megjelöléssel ellátott márkanevek és/vagy logók védjegyoltalom alatt állnak. A Szolgáltató üzleti partnereinek – akár a fenti megjelöléssel, vagy a nélkül – a Weboldalon megjelenő védjegyei a Szolgáltató partnereinek hozzájárulásával szerepelnek a weboldalon. A védjegyoltalom alatt álló megjelölések használatára kizárólag a védjegyoltalom jogosultja adhat engedélyt, a jogosult előzetes, írásbeli engedélye nélkül tilos a védjegyeket bármilyen formában használni.
4. Kapcsolódó weboldalak
A Weboldal tartalmazhat olyan kapcsolódási pontokat (ún. hiperlinkek vagy hiperhivatkozások), amelyek más weboldalakhoz nyújtanak automatikus kapcsolódási lehetőséget. Ezek a kapcsolódó weboldalak nem a Szolgáltató tulajdonában, kezelésében, üzemeltetésében állnak. A kapcsolódó oldalakhoz a Weboldal csupán hozzáférést közvetít, a Szolgáltató nem vállal kötelezettséget, felelősséget ezen weboldalalak tartalmával, illetve az ott elhelyezett adatok, információk, védett tartalmak tekintetében.
15. Intellektuális tulajdon
A Premium Bits Webáruház honlapjának egész tartalma (illusztrációk, szövegek, megnevezések, márkák, képek, videók) a Premium Bits Webáruház és a Premium Bits Webáruházzal szerződésben lévő üzleti partnerek tulajdonát képezi. A honlap tartalmának bármilyen módszerrel és bármilyen adathordozón történő részleges vagy teljes reprodukciója kizárólag a Premium Bits Webáruház előzetes és határozott engedélyezésével történhet. A szolgáltatásaink által kínált összes információ, szövegek tartalma, dossziék és szoftverek az intellektuális tulajdonra és a copyright-ra vonatkozó magyar és nemzetközi törvények által védettek.
A Premium Bits Webáruház nem engedélyezi a honlapja azon tartalmának lemásolását, kiplakátolását vagy terjesztését, amelynek Ön nem rendelkezik az intellektuális tulajdonjogával. A honlap tartalmának harmadik személy által történő, engedély nélküli felhasználása hamisításnak számít, és az Intellektuális Tulajdonra vonatkozó törvény szankcióival jár.
A Premium Bits Webáruház nem vállalja a felelősséget abban az esetben, ha egy harmadik személynek kiadott joggal egy illetéktelen felhasználó visszaél.